Håndtering af medarbejdere og rollestyring

Medarbejdere og rollestyring

Vi bliver tit spurgt ind til håndtering af nye og inaktive medarbejdere.

Nye medarbejdere

Når du har oprettet en ny medarbejder, skal du huske at aktivere licensen til højre i skærmbilledet, hvor du vælger, hvilken licenstype medarbejderen skal have. Når du har valgt licenstype, så kommer de roller frem, som I har i systemet. Her skal du vælge minimum én rolle til medarbejderen, hvilket er afgørende for, at medarbejderen får adgang til systemet. Du kan herefter sende en aktiveringsmail.

undefined

Inaktive medarbejdere

Leder du efter en inaktiv medarbejder, skal du være opmærksom på at søgefilteret under Søg medarbejdere som standard er klappet sammen. Hvis du klikker på Filter folder det sig ud, og du kan sætte Status til Inaktive medarbejdere og klikke på Vis. Herefter vises en oversigt over dine inaktive medarbejdere.

undefined

Bemærk, at hvis du genaktiverer en medarbejder, så skal du også genaktivere denne på de projekter, som de skal tilføjes igen, da deres ugeseddel ellers vil være tom. Dette kan du gøre i ressourcegruppen på projektet, hvor du vælger at markere, at du gerne vil se inaktive medarbejdere. Herefter genaktiverer du den valgte medarbejder.

Se her hvordan du opretter nye medarbejdere:

Maiken Blok

Maiken Blok
Maiken Blok
Customer support and Language localisation