Ny forbedret hjælpefunktion i TimeLog Project

Ny brugervenlig hjælpefunktion i TimeLog Project

Med den nye version af TimeLog Project v. 6.0, er der også kommet en ny integreret hjælpefunktion til produktet.

Vi har forsøgt at gøre hjælpen så tilgængelig som muligt, samtidig med at den kan tilpasses den enkeltes behov.

De nye og væsentlige funktioner er:

  • Kontekstbaseret onlinehjælp
  • TimeLog Project Help Center
  • Vidensdeling med kollegaer

Kontekstbaseret onlinehjælp

Når du fremover arbejder i TimeLog Project er der relevant hjælp lige ved hånden. På hver side i TimeLog Project findes et symbol, der ligner en redningskrans, oppe i højre hjørne. Med et klik på den får du hjælp og information til lige præcis den side, du befinder dig på.

 TLPHC

Hvis du har brug for en mere generel hjælp til TimeLog Project, kan du fra redningskransen, klikke dig direkte videre til TimeLog Project Help Center (eller trykke på hjælp i øverste højre hjørne), som er en udvidet guide til alle funktioner og processer i TimeLog Project.

TimeLog Project Help Center

TimeLog Project Help Center er et videnscenter, hvor du selv kan søge efter hjælp til systemet. Her findes b.la. en FAQ, samt whitepapers, der beskriver best practice, og hvordan TimeLog selv gør brug af systemet.

Det er også i TimeLog Project Help Center, at du kan stifte bekendtskab med vores konsulenter, og det de tilbyder. Hvis der er områder, der trænger til genopfriskning eller en dybere introducering, vil et kursus måske være relevant. Dem finder du under TL Consulting.

Vidensdeling med kollegaer

Med den nye hjælpefunktion er det også muligt at skrive sine egne hjælpetekster. Ude langs siden i højre side findes et spørgsmålstegn. Med et klik på dét kan du lave en hjælpetekst. Det kan enten være en huskeliste til en selv eller måske en generel guide til andre kollegaer i virksomheden. På denne måde kan processer indarbejdes, og det er et brugbart værktøj til vidensdeling.

TLPHC (1)

Hvis I får nye kollegaer, eller der skal sikres en kontinuerlig arbejdsgang, giver systemet mulighed for at oprette og bekrive workflows i systemet. De beskrevne workflows bliver tilgængelige i en sidemenu, og for hvert trin kan der oprettes interne links til de sider, der indgår i workflowet. Det bliver altså lettere at videregive vigtige informationer og hurtigere at arbejde med og lære systemet, især som ny medarbejder.

Et workflow kunne foreksempel indeholde de steps, der er i jeres faktureringsproces, eller når I skal håndtere løndata.

Hjælp på hver enkelt side

Rom blev ikke bygget på en dag og lige nu vil der være nogle sider i TimeLog Project, der stadig mangler en hjælpetekst. Men inden for det næste år vil TimeLog Project Help Center blive udviklet intensivt, så der vil være en grundig og brugbar introduktion og hjælpetekst til hver enkelt side.

Vi håber, at de nye hjælpefunktioner gør arbejdet med TimeLog Project endnu nemmere, så der er mere tid til alle de andre udfordringer dagen byder på.