Læs mere om den nye QuickCreate funktion af projekter

Nyhed: Quick Create project

En af de helt store features i TimeLog Project v5.8 er muligheden for at oprette et nyt hurtigt projekt på under 30 sekunder. Med de nye opsætningsmuligheder, så kræver det ikke andet end kunde- og projektnavn - og så er du i gang.

Med den nye QuickCreate funktion i TimeLog Project v5.8 har I mulighed for at oprette et projekt og allokere ressourcer i løbet af blot 30 sekunder. Videoen neden for viser, hvordan I kommer i gang med den nye funktion: 

 

Hurtig allokering og opgavenedbrydning

I et enkelt pop-up vindue som kan tilgås fra næsten alle interfaces i systemet, opretter I med enkelte klik et projekt og kan på få sekunder allokere ressourcer, og oprette faser. Der er et link til denne hurtige projektoprettelse kaldet QuickCreate direkte fra Ugesedlen eller den Detaljerede timeseddel. Derved kan man nu oprette et nyt projekt uden at skulle forlade tidsregistreringen.

Er projektet på en helt ny kunde, kan denne oprettes direkte fra QuickCreate, så I sparer tid og kliks og kan komme i gang uden forhindringer. Bagefter er det så muligt at gå hen på kundekortet og udfylde de nødvendige detaljer.

Nemmere projektadministration

I toppen af projektet er det nu nemt at ændre projektets status direkte fra den grønne "I gang"/"Afsluttet"-knap. På denne måde behøver I ikke længere at klikke jer fra faneblad til faneblad for at foretage dagligdags handlinger. I TimeLog Project v5.8 har vi optimeret en lang række daglige operationer, så hverdagen bliver nemmere. 

Det er heller ikke længere nødvendigt at oprette en fase manuelt, før I kan gå i gang med at registrere tid på projektet. Det er nemlig blevet muligt at lave en default opsætning under Systemadministrationen -> Projekter -> Opsætning, hvor I kan vælge om fasen på et nyt projekt skal:

  • Hedde det samme som projektet
  • Oprettes manuelt, da det er forskelligt fra gang til gang
  • Hedde noget specifikt fx konsulentbistand hver gang (som altid kan rettes efterfølgende)

Når I arbejder på projektet, har vi sørget for et ikon, der viser, hvilke faser, der er fakturerbare. En smart og nyttig feature, der gør hverdagen nemmere og giver langt bedre overblik.

De nye funktionaliteter gør, at I sparer tid på oprettelsen, og samtidig har I mulighed for at benytte projektet til en simpel time/sag-styring.