TimeLog Project 5.8 - se de nyeste features her!

TimeLog Project 5.8

Det går stærkt hos TimeLog – TimeLog Project v5.8 er netop nu igang med at blive udrullet til alle vores kunder. Til den nye opgradering har vi produceret en video, der præsenterer de nyeste features på en nem og overskuelig måde.

Forvent meget - få mere

I version 5.8 har vi forbedret en række processer og tilføjet nye genveje så varetagelsen af daglige opgaver er nemmere, bruger færre kliks og har flere funktioner indbygget i samme interface. Opgraderingen betyder for eksempel, at I ikke længere behøver at oprette nye kunder, før I knytter projekter til dem. Nu kan I blot oprette et nyt projekt og på samme tid oprette en ny kunde, som kan tilknyttes projektet samtidig. 

Vi har lavet en video, der præsenterer de nyeste features på en enkel og overskuelig måde:

 

NYT! Opret projekter – uanset hvor du er i TimeLog Project

En nyudviklet feature gør det muligt at oprette projekter uanset, hvor I befinder jer i TimeLog Project. Funktionen lader jer på én gang indtaste/angive kunde- og projektnavn, oprette faser og timepriser samt med få klik allokere medarbejdere. Derefter er I klar til at registrere tid på projektet. Denne nye feature sparer jer for adskillige kliks og gør oprettelsen af projekter i TimeLog Project nemmere end den nogensinde har været. Den nye feature kan tilgås fra bl.a. Ugesedlen, ressourceplanlæggeren, startsiden og kundekortet. Læs mere om den nye feature her.

Tune up: Nye projektfeatures

Der kan nu automatisk oprettes kunder og kontakter direkte på projektkortet. Derved er flere ting samlet på samme sted på én gang, og det giver en hurtigere, bedre og mere effektiv projektoprettelse på nye kunder. Det er nu også muligt at ændre projektstatus uanset, hvor på projektet du befinder dig. Du skal blot klikke på projektets statusknap, og du vil kunne ændre denne med det samme. Den gamle feature med at kunne ændre timepriser på registreringer er tilbage. Dobbeltklik på timeprisen i oversigten, og du kan nu gemme med en ny timepris. 

FORBEDRING: Forbedret ressourcetilknytning- og håndtering

Når man på projektet udsøger ressourcer, er der nu tilføjet en knap, der kan tilføje medarbejderne til projektet hurtigt og nemt. På denne måde kan I vælge mellem at tilknytte flere på én gang ved hjælp af den sædvanlige checkbox eller tilknytte en enkelt medarbejder ad gangen via et simpelt klik på knappen med ”Plus”-tegnet ud for hver medarbejders navn. Ligeledes er det nu blevet nemt at tilknytte en ressource direkte til fasen via en ny kontekstmenu ud for hver projektfase. Her søger I på medarbejderens navn og tilføjer dem hurtigt og nemt. 

NYT: Angiv titler, initialer mm. på kontaktpersoner

På alle kunder er der nu felter til at angive kontaktpersoners initialer, personlige titel, professionelle titel samt et felt, der giver plads til et personligt kaldenavn for kunden. Det personlige kaldenavn er endvidere søgbart, ligesom alle felterne vil kunne påføres jeres fakturaskabeloner. Dermed kan I på jeres internationale fakturaskabeloner håndtere de kulturelle forskelligheder. Slå dette til under Systemadministrationen > TimeLog CRM (eller Kunder og Kontaktpersoner) > Opsætning.

FORBEDRING: Bedre muligheder for at slette eller redigere information

Det er nu blevet nemt at slette informationer direkte på kunden samt under kontakter, opgaver, relationer, opportunites og projekter. Fx vil der på kundekortet være en knap ud for hver kontaktperson, som gør det muligt at slette personen direkte – eller slette projekter direkte fra projektets eget kort. 

FORBEDRING: Hurtigere fakturering

På faktureringssiden har vi i 5.8 fjernet opsætningen af fakturakladden før den egentlige faktura kan dannes. I den oprindelige proces var der for mange steps før selve fakturaen kunne dannes. Samtidig er det nu blevet hurtigere at tilføje registreringer til fakturaen via "Plus"-knappen ud for hver registrering. Ønskes flere registreringer samlet til én fakturalinje håndteres det, som det plejer. 

 

  Tidsregistrering i Excel